Tworzenie przepływów w SharePoint Designer
Automatyzacja procesów w firmie za pomocą własnych przepływów na listach i bibliotekach. Podstawy pracy z programem SharePoint Designer 2013. Tworzenie nowego przepływu, opcje przepływu (nazwa, uruchamianie, lista historii, lista zadań). Logika przepływu - Etapy (Stage), bloki (Step), polecenie w ramach bloków (Actions). Bloki równoległe (Parallel Block), bloki z dostępem do całej witryny (App Step). Instrukcje warunkowe (If, Else if), warunki na zawartości pól, na osobach oraz na datach. Akcje na listach: zmiana wartości pól w rekordzie, dodawanie nowych rekordów, usuwanie rekordów. Akcja wysyłające email. Zatwierdzanie zawartości, ewidencjonowanie za pomocą przepływu. Notowanie informacji o przepływie w historii, kończenie przepływu.
Zaawansowane przepływy
Mechanizm wyszukiwania (Lookup) w różnych akcjach - dostęp do elementów innych list, użytkowników, zmiennych, danych z formularza startowego. Obsługa list powiązanych relacyjnie (po kluczach). Kopiowanie plików pomiędzy bibliotekami. Użycie zadań w przepływie. Wprowadzanie czekania. Zmienne w przepływach - ustawianie wartości zmiennych, użycie w ramach akcji. Wprowadzanie danych za pomocą formularzy startowych (Initiation Form). Funkcje tekstowe w przepływach, operacje na datach. Graficzne projektowanie przepływów (Visual Designer). Pętle z określoną ilością wykonań oraz warunkowe.
Budowa własnych formularzy
Użycie programu Microsoft InfoPath do budowy złożonych formularzy do wprowadzania oraz edycji danych na listach. Podstawy pracy z programem InfoPath, otwieranie i zapisywanie projektu formularza. Definiowanie układu formularza oraz jego wyglądu graficznego (stylu). Definiowanie wielu widoków formularza z różnymi danymi, przełączanie pomiędzy widokami. Kontrolki używane w formularzu: pola tekstowe, listy, listy rozwijalne, selektory dat, selektory osób, przyciski opcji, pola wyboru, przyciski. Reguły - możliwość wykonywania akcji (zmiana danych, ukrywanie, formatowanie) w odpowiedzi na treść wpisywaną lub wybieraną w kontrolkach). Ustawianie wartości domyślnych kontrolek.
Tworzenie aplikacji za pomocą Microsoft Access
Użycie programu Microsoft Access do budowy baz danych w środowisku SharePoint (Access Services). Tworzenie tabel w bazie danych sieci Web, uzyskiwanie relacji za pomocą pól odnośników. Typy danych dostępne w bazie sieci Web. Tworzenie formularzy, edycja formularza, układ formularza, wstawianie formantów, zmiana właściwości formantów. Formanty na formularzu: przycisk, pole listy, pole kombi. Tworzenie kwerend wybierających na podstawie tabel. Tworzenie raportów na podstawie kwerend wybierających, edycja raportów. Wiązanie raportów z formularzami oraz formularzy z formularzami za pomocą przycisków oraz makr (z użyciem warunku WHERE). Dostęp do danych zawartych w aplikacji Access z lokalnej bazy danych (dołączone tabele).
Użycie typów zawartości
Typy zawartości (Content Type) - złożone zestawy dokumentów, folderów, zapisów na listach związane z aktywnością w firmie (np. zapytanie ofertowe, zamówienie). Tworzenie nowego typu zawartości, definiowanie nazwy oraz typu nadrzędnego (dokument, lista, folder, zestaw dokumentów). Hierarchia typów zawartości. Podstawowe typy zawartości: dokument oraz zestaw dokumentów. Wiązanie własnego typu zawartości z biblioteką. Użycie typu zawartości dokument do automatyzacji tworzenia pojedynczych dokumentów zawierających określoną treść. Typ zawartości zestaw dokumentów - wiele dokumentów dotyczących konkretnego zastosowania umieszczonych w różnych folderach tworzonych automatycznie w pojedynczym kroku. Łączenie typów zawartości z niestandardowymi przepływami oraz formularzami.
Inne zagadnienia
Tworzenie witryn wielojęzycznych za pomocą mechanizmu odmian (Variations). Integracja SharePoint z innymi programami lub bazami danych (np. SQL Server) za pomocą zewnętrznych źródeł danych. Definiowanie list zewnętrznych, korzystanie z list zewnętrznych na witrynie oraz w aplikacjach Microsoft Office (Word, Outlook). Budowa efektywnego mechanizmu szukania (Search) po całej witrynie (biblioteki, listy) haseł wprowadzanych przez użytkowników. Konfiguracja ustawień wyszukiwania, budowa kwerend wyszukujących.